Aimaan Ahmad: Laluan mendewasakan aku

Pages

Feb 28, 2011

Laluan mendewasakan aku

Sebuah pemandangan yang jauh, di penuhi dengan keindahan alam yang di selubungi dengan bangunan pencakar langit. Dimana manusia berlumba-lumba menggapai impian masing-masing dengan pelbagai cara, mengikut kehendak yang mereka inginkan, pelbagai usaha & tenaga di laburkan. Bagi sebuah kejayaan.

Cuba kita perhatikan, dimanakah kita sekarang? Adakah ia laluan yang benar?
Ohhh! Mengapakah?? Mengapakah aku berpuitis plak ni.. tak semena-mena.Baik! Aku teruskan lagiii....


Inilah impian. Menjadi seorang usahawan, walaupun sekarang aku di Menara Rebung.Ini langkah asas dalam aku mencorakkan pengalaman dalam hidup aku.Kononnya!! Tapi betul beb..
Dan akhirnya, puas pusing tonggeng pikiaq yang karut2, untuk menjadi seorang yang boleh buat jual & beli, seorang yang sibuk2 dgn urusan perniagaan, seorang yang tidur lambar sematamata nok wat kertas kerja.

Maka tertubuhlah Newskaki.com di bawah naungan News Marching Entertainment. Korang mesti pening bagai nak guling, apa ni? Tak faham... begitukan.



Rasa macam pening nak tawu, Klik picture bawah ni.

Kehidupan itu bukan mudah. Yang memudahkan perjalanan kita hanyalah berkat kepercayaan kita tentang diri kita. Untuk menggapai sesuatu yang kita rasa musykil tu. Tapi itulah perkara fantastic, marvelous, great,etc. Perlukah kita berjiwa besar, impian besar, kebahagiaan yang hakiki? Bertanyakan pada diri kembali..

Tanggal 28022011 Sedikit demi sedikit perganjakan paradigma yang berlaku. Kehidupan menjadi seorang dewasa bermula.
Kini newskaki.com sudah mempunyai office sendiri, bukan calangan. Kedip-kedip mata banyak kali pon, macam aku sendiri pon masih tak percaya. Kami buka ofis sebelah midvalley..

GEMBIRA,SUKA,BERSYUKUR.


...The Garden wait for me...


p/s: untuk mereka yang belom mengenali newskaki.com, website ini memang best.. Penuh dgn info yang korang rasa Woww!!

3 comments:

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign