Aimaan Ahmad: Soup Bujang.

Pages

Jun 16, 2011

Soup Bujang.

Well.Well. Well.

Cop! Aku tak pandai masak. Sila buuuuu. Miss Aimaan tahu ramai lagi bujang macam kami ni handal memasak. Soup bujang sedap ke? atau soup anak dara? Lain macam bunyinya.


Rasanya sudah lama saya tak menjengah ke dapor. eh silap. Sudah lama saya tak memegang periuk la sebenarnya. Masuk dapor satu kemestian. Boleh mati wo kalau tak makan. Perut saya macam tong sampah.


Saya berjaya buat soup dalam masa yang singkat. Agak-agak 5 mins? ishk tak logik. 15 mins boleh jadi? ishk ishk bertuah anak mak.


Saya tak suka tumis bawang. Saya suka minyak soup terhasil dari air rebusan ayam.Healthy tak? Muka senyum sambil kening di angkat-angkat.Tandanya.






Tarara boom boom boom boom! Apa macam. Boleh kawen?




Siap nak tabur bawang goreng lagi. Waktu ni lapar gila tapi well, pantas.



Hasil sebelum melantak sampai licin.Tak perlu simpan2 untuk lunch esok pagi. Nak bagi tahu sengkeknya hidup sampai makanan pon mcm recycle. :( Teruk sey.


Saya aci campak bahan. Malas nak ikut tatatertib memasak. Janji rasa tu lepas nak telan bila lalu lidah saya.


Apa perlu taruk, kita post secara ringkas je k!

  1. ayam + air ( rebus dalam periuk)
  2. sup bunjut, kentang, bawang merah, bawang puteh
  3. carrot, cendawan, sayur mayur
  4. Garam secukup rasa.
DONE!
Selamat mencuba bujang lelaki! ahha.Padahal mereka lagi hebat memasak!







Thanks for reading this entry!

No comments:

Post a Comment

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign