Aimaan Ahmad: Testing my patience

Pages

Jun 21, 2011

Testing my patience

Ok fine! Today just a wasted time by staying at home for the whole day and try to make a day beneficial. I was asking my friend going to Masjid India for looking around and again ,shopping a shawl( maybe) & suddenly 3 bracelets ( without intention, terbayar) kroooohhhhh.


But its not that issue I'm going to tell you all. Haish. Susah betol mahu start bercerita benda yang menaikkan kemarahan saya. em saya tak pandai nak marah. Malu.( boleh ke mcm itu)


Around 6.30 pm arrived at M.India. We usha around looking for tudung bawal color puteh without any accessories/kerawang/manik/labuci.Berjalan punya berjalan, we stop at the last shop at the end of Masjid India road. Yeah! Look like we found what we want.Sibuk memilih the best jahitan kononnya, boleh pulak the seller bercakap dalam bahasa minang, but we understand what she's talking, mumbling & kutuk-ing about us. " Budak-budak ini menyibuk je lah , menyusahkan aku".Itu percubaan menaikkan kemarahan.


Later, another seller came to us and try to entertain. But still the same when we dun want to buy their thing. And she asks us untuk kemas-kemas semua tudung yg kami tengok tadi. Ahhhhaaa! Kemarahan memuncak!! Akhirnya meletoppppppp. Kenapalah seller tu tak puas hati & tak nak entertain customer.




Padahal aku dah beli satu helai tudung kt dia. Then my friend pon dah decide nak beli. Memang tolak rezeki betol. Korang jangan macam tu. Customer always right even korang dah bengkek gila.

TAMAT KISAH SHAWL
===========================================================




Keadaan dah cool, kami mahu pulang donk. Then aku line up panjang. Dengan berbekalkan duit syiling memang cukup-cukup untuk duet tiket tren. Tak menyusahkan ticketer to nak tukar duit. When come to my turn,

aku: Akak, Asiajaya satu?
ticketer : Adik bayar duit syiling, beli dekat mesin tiket dik.
aku: Aik. takboleh ke kalau kau ambil aje duit aku n bagi tiket. Bukan depan mata kau penuh duit syiling ke.( dalam hati sahaja)
ticketer: Beli tiket dekat mesin jugak.



Haish . memang menaikkan kemarahan. Apa masalah korang ni?? Aku tak faham disini.


TAMAT KISAH BELI TIKET TREN

Thanks for reading this entry!

No comments:

Post a Comment

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign