Aimaan Ahmad: Aku Terbeliak/Terjojol Mata Aku Sekejap

Pages

Aug 11, 2011

Aku Terbeliak/Terjojol Mata Aku Sekejap



Assalamualaikum



Terbeliak dan juga terjojol boleh di klasifikasikan satu situasi yang hampa rasa terkejut lalu diameter mata anda membesar dan mungkin terkeluar separuh dr rangka tulang mata kita. perghhh! lagu mana tu hampa rasa. Ada macam ni ke?? Bersedia untuk lihat korang!


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.





Kalau macam inilah rupanya terbeliak dan terjojol, boleh di kira tersembol jugak ni. Takut den nak tengok.Terbayang-bayang mata ni dah tersembul mcm boya kt zoo( itu je lokasi yang terlintas di fikiran tgk boya) Nampak mcm tak boleh masuk balik je. erk!




Korang nak test mcmana nak buat mata tersembul gorgeous mcm ni haha! Apa kata korang try bersin buka mata? Try dulu. Baru tahu hasil. Amaran: jangan bersin over2, kang aku kena pi lawat hampa plak. Lawat ok lagi, sat lagi kalau mata tu selama-lamanya mcm tu. sapa nak jawab. Idea bernas katakannn. Penampor nakkkk!





INGAT LAGI aku cerita psl showband yang aku kepoh2 sebelum. Boleh tgk kat SINI, kalau sudi.Aku dahaga! memang dahaga.Bila nampak vending machine, kalau tak nampk ok je. Apa lagi aku pon kalut-kalut nak beli jugak kan.

"Wang kertas RM1 diterima"
, aku sedang baca apa yang tertulis.

Dalam hati, " ok fine! Selama ni memang rm1 je pon kan machine petak ni nak terima, duit seratus kau nak terima, jenuh bertahun aku tunggu kau nk bagi balance, tak gitu!"





Nak jugak menganjing vending machine, walaupun hanyalah vending machine yg tidak berperikemanusiaan nih. Sambil tu aku fikir-fikir, hmmmm air ape hilang dahaga ni. Teh crysanthemum (urgh,kolotnye hati bunga) , 100plus ke haa ( best gak, tpi yg ni kena amik dua br puas), soya ( apa kes petang bersoya bgai, buka puasa dah la), coke( tak baik untuk kesihatan).



Aku pilih yang kolot.dahaga hilang & kesihatan maintain.No high sugar compared to others.
Sekali aku tengok betoi-betoi, hah! Baru terjojol biji mata aku ni. Biar betol TAPI BETOL. Tampar-tampar pipi sikit, konon nak sedarkan diri dari mimpi mayang mengurai. *tetibe.




DASYAT! RM1 je! Nak beli 5 terus la abg vending.


Aku sebenarnya yang perak/ jakun/ bahasa terang tak perenah jumpa machen sebegini. Kat dalam UM takde pon. Lepas pada aku jumpa machen murah ni, tak semedang-medang jumpa je machen ni memanjang. Aku g kl sentral, merata-rata. Selama ni aku duk ulang alik naik shuttle mahupun tren laju,ets le bai. Aku tak pernah perasan. oh ye! Mana taknya. Aku selalu last minute, tren dah panas enjin.Baru aku terhegeh2 nak sampai. Nasib tak baik, pernah jugak di tinggalkan tren. Peace ( ^_^) Nasib tak baik, patah balik umah sewa dgn muka tebal. Bagi tahu housemate, "Aku tak jadi balik, tren suruh postpone esok". Padahal tiket aku dah koyak2 dah tanda kecewa. bye!

No comments:

Post a Comment

Aimaan Ahmad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign